25/05/2017

5) Vitamine 72 °°°°°°° °Waterdruppels° (Nl)



          Vitamine 72
                     Toneelminiatuur 
                     WATERDRUPPELS
                 door Irénée Sikora
                             25/05/2017



WATERDRUPPELS








Drink een glas water. Je hebt dorst.


- Het is waar ........... 
zo verfrissend. Ik wist niet dat ik dorst had.
Neem een glas. 't is voor jou.


Bedankt. Ik zal straks drinken.


- Ik wil je een vraag stellen die me van belang lijkt.


Ik wil je een vraag stellen die me van belang lijkt.


- Je hebt gevoel voor humor. Ga je gang.


Wat is je lichaam dat biologisch werd verklaard ?


- ... verklaard ?


Ja. Jij bent degene die het heeft verklaard, weet je dat niet meer ?


- Nee.


En toch ben je degene die, naar aanleiding van deze verklaring,
zich tot een genoom beperkt heeft. Geef antwoord op de vraag. 


- Mijn biologische lichaam is een recipiënt.


Wat staat erin ?


- Mijn gedachtes, mijn gevoelens en mijn karaktertrekken die samen 
mijn persoonlijkheid vormen. En de kern van elke persoonlijkheid, 
naar mijn mening ... is ... um ... 


Ik luister naar je. Ja ?


- ... is het ego.


Wat is het ego ?


 - Als ik me niet vergis, is het de inhoud van mijn materiële lichaam.



Je hebt geen gelijk. Het ego is een recipiënt.
Het is een materiële recipiënt.


- Materiële ? ik begrijp het niet.


Drink nog een slokje water.


- Goed ..........


Ben je het bestaan van je ziel vergeten ?


- O ja, daar had ik nog niet aan gedacht ... het is eigenlijk 
de ziel die mijn lichaam vervult.


Wat je uitspreekt is interessant en onnauwkeurig.
Je materiële lichaam is in feite vervat in je ziel.


- Je hebt het toch niet over de aura ?


Nee.


- Bijgevolg, in werkelijkheid ... is de ziel geen inhoud, maar een recipiënt ?


Ja. Het is een heel buitengewone recipiënt, 
omdat hij je lichaam omvat en vervult.
Dat weet je. Je hebt het altijd al geweten.


- Maar de ziel omvat toch niet alleen het materiële lichaam ...


Niet alleen.


- Wacht even. We hebben nog niet eens het licht genoemd. 


Het is inderdaad tijd om het te noemen. Wat betekent het voor jou ?


- Het voornaamste voedsel. Het is inherent aan de tijd waarin ik groei. 
Ik denk dat we zonder licht niet kunnen leven.


We kunnen. Je kunt. 
Het is mogelijk zo lang als jij je tot een materiël lichaam beperkt,
tot een materiël lichaam waarin het ego de onmiskenbare heerser is.


- De heerser ? Daar moet een goede reden voor zijn.


Ja, er is een reden. Enkel één. Het gaat om vergetelheid.


- De vergetelheid ... van wat ?


De vergetelheid van wat ? Geef atwoord.
  

- ... van mijn afkomst ... als ik gelijk heb.


Je hebt gelijk. Als het ego zijn oorspronkelijke vibratie van recipiënt, 
van werktuig en van dienaar herkent, dan staat het op zijn plaats 
en is het nergens bang voor.


- Niet eens voor de dood ?


Niet eens voor de dood.


- Het ego is echter sterfelijk.


Sterfelijk alleen als het niet op zijn plaats staat.
Nu, stel je voor een bol van licht.


- Dit is het dan. Is zijn oppervlak mijn ego ?


Nee. Niet zijn oppervlak, niet wat hij omvat. Deze bol is bij mij.
Ik kom naar beneden waar je bent en je gaat naar boven waar ik ben.


- Hoe moet ik dit doen ?

Verhoog je eigen trilfrequentie. Het is mogelijk. 
Als je gelooft dat het mogelijk is, dan is niet langer een staat 
je staat van geloof, maar een beweging en je groeit op. Je bent vrij, bijvoorbeeld, 
om zonder je mobieltje naar een park te gaan en er een boom aan te raken.


- Ik zie 't voor me. Om hem met mijn hart aan te raken, denk ik.


Niet noodzakelijk. Een aanraking met je hand is wel genoeg.
Op het moment dat je de boom aanrakt, 
stop maar voor een paar seconden met denken.


- Dat is moeilijk.


Als je gelooft dat dat moeilijk is, is dat dus moeilijk.


- Waar is die bol dan voor ?


Het kind gooit met hem.


- En de volwassene ?
 

Een volwassene wiens ego staat op zijn plaats begrijpt wat de onbeperkte
 verantwoordelijkheid voor al zijn gedachtes betekent 
en gebruikt deze bol voor de schepping.
Dezelfde bol wordt onbereikbaar voor elke volwassene wiens ego 
niet op zijn plaats staat. Zo'n volwassene kan niets scheppen. Hij kan 
alleen maar imiteren, beledigen, kreunen, liegen, vertroebelen, vernietigen.


- Toch bestaan er volwassenen die soms kunnen scheppen en andere keren vernietigen.


Diegenen zijn allemaal de volwassenen die, ongeacht hun leeftijd, bang en op 
de vlucht voor hun kindertijd zijn. Als zij eenmaal volwassenen worden, 
zijn ze bang om de persoonlijke onbeperkte verantwoordelijkheid voor 
hun verbeelding en al hun gedachtes en daden te erkennen. Ieder van hen 
is toch vanaf het begin begiftigd met deze verantwoordelijkheid.


- Aangezien de kinderen met die bol kunnen gooien,
moet hij bijzonder licht in gewicht zijn.


Deze bol is zwaarder dan de Aarde.


- Is er iets zwaarders ?


Ja.


- Zou het een ego zijn dat niet op zijn plaats staat ?


Je weet niet wat je vraagt. 
Stel je vraag op een andere manier.


- ... ? 
Uh ... is het een ego dat niet op zijn plaats staat ?


Deze vraag is mijn antwoord.


- In dit verband, kun je me wat advies geven ?


Natuurlijk. Hier is mijn advies :
Stop met het bewonderen van je ego, want het is niet je afgod. 
Stop met het haten van je ego, want het is niet je vijand.
Stop met hem te voeden met onverschilligheid.
Deze recipiënt is in jou zodat je voor je individualiteit kunt zorgen,
zodat je van haar kunt houden. 


- Je heeft nog steeds niet gedronken ... heb je geen dorst ?


Oh ja. Maar ik kan niet je water drinken.
Het water dat ik drink bestaat niet in je ruimte-tijd.


 - Waar is het water dat je drinkt van gemaakt ?


Van Vuur.


- Ik zie.


Vanuit je perspectief kan je niet zien wat ik je onthul,
maar dit detail is niet van belang.


- Hoe komt het dan dat ik je zie ?


Je bent in mijn droom.


- Het is dus een illusie.


Echt ? Is een illusie je lichaam dat biologisch werd verklaard ?
Kun je jezelf aanraken ?


- Ja. Ik sta inderdaad in vlees en bloed recht voor je.


Weet je, de wereld, die de mensen in je tijd samen met jou scheppen,
begrijpt nog steeds niet wat een droom is.


- En dus wat is het ?


Het voornaamste voedsel, waarzonder je kunt niet leven. Zo luidt de Wet.


- Je zei eerder dat het leven zonder licht mogelijk is ...


Ja. En je hebt wel degelijk gemerkt dat we nog niet eens 
Het Licht hebben genoemd.


- Zou het ... 
is het een soort voedsel ?


Je weet niet wat je vraagt. 
Stel een andere vraag.


- Is Het Licht gescheiden van mij ?


Nee, omdat je het contract uitvoert, het contract 
dat je energetische handtekening draagt. 
Je hebt het uit je eigen vrije wil ondertekend.


- Ik kan me niet herinneren dat ik een dergelijk contract getekend heb.


Je hebt het toch getekend voor jouw geboorte.


- Als je naar me kijkt, wat zie je dan ?


Vanuit mijn perspectief zie ik dat je in een duistere tijd leeft. 


- Duistere ?


Je leeft in een biologisch lichaam dat sterfelijk werd verklaard en je vecht 
voor je overleven in een wereld van heersers en slaven 
waar men je soms vertelt dat het een paradijs is.


- Er was eens een hof van Eden.


Wat weet je daarvan ?


Dit hof was een kolonie in het gebied dat vandaag op Aarde 
onder de naam Taurus bekend staat. De heersers waren gekomen 
van een andere wereld. De Ádams waren hun slaven. 
Het was een plek van dwangarbeid. Daar waren een staatsgeheim, 
een epidemie, een officieus onderwijsstelsel, een opstand, een pogrom. 
Het Sumerische woord 'Á-Dam' betekent 'geronseld beslag' 
of 'dieren die denken'.
Het was moeilijk, ik herinner het me.


Bedankt voor deze verduidelijking en je vertrouwen in mij.


 - Wat zie je nog meer ?


Ik zie vooral door jezelf. Als je me dat tenminste toestaat, zie ik je eigen toekomst
die niet direct mijn toekomst is. Er zijn een heleboel mogelijkheden. 
Ze komen allemaal uit je gedachtes en je dromen. Alles wordt geregistreerd 
en blijft in leven. Er is steeds minder onevenwichtigheid en steeds meer wijsheid.
De gevaren zijn nog steeds talrijk, maar niet voor jou, 
als je je aandacht op me vestigt.
    

- Je staat recht voor me. Is het een virtuele verschijning ?


Nee. Mijn lichaam dat je ziet is echt, biologisch.
Toch heb ik de mogelijkheid om mezelf in verschillende vormen voor te stellen.


- Mag ik je aanraken ? 


Op dit moment is het onmogelijk. Wij leven allebei in twee verschillende tijden.
Ze ontvouwen zich tegelijkertijd, maar elk van hen met een andere snelheid.
Er staat een spiegel tussen jou en mij.  Het is een opening.  Een tijd-opening
waardoor de informatie wordt uitgewisseld. En nu het goede nieuws voor jou :
De tijden komen dichterbij.


- Wat is de aard van deze informatie ?


Levensbelangrijk.


- Je zegt dat je de mogelijkheid hebt om jezelf in verschillende vormen 
voor te stellen. Bijvoorbeeld ?


Jouw doorzicht.


- Zonder naar je te beluisteren, heb ik toch de mogelijkheid om door te zien.


Helaas niet, dat is onmogelijk.


- Als ik me vergis over een vriend, dan is het omdat ik naar je niet luister ?


Jawel. 
En als je naar me niet luistert, vergis je je dan ook over je vijanden.


 - Onder welke omstandigheden spreek je met mij ?


Deze omstandigheden zijn talrijk. Bijvoordeel soms als je slaapt, 
geef ik je in je droom sommige van mijn suggesties.


- Waarom soms ?


Ik download je mijn suggesties alleen over je verzoek. Anders is het niet mogelijk.
 Andere keren kan ik mijn boodschap je door een kunstwerk, een tekst van 
mijn keuze overbrengen. Ik kan ook momenteel de stem van ieder 
die je kent gebruiken. Deze methode is toch riskant, 
omdat er manipulators zijn. 
Diegenen kunnen bewust of onbewust van hun manipulatie zijn.


- Waar dienen je eigen dromen voor ?


Ik stel orde op zaken. Deze orde bestaat uit 
samenwerking, kracht, gezondheid, eerlijkheid, voorspoed, ritme en elegantie, 
zodat  je  beter kunt leven  en  zodat ik dienovereenkomstig  beter kan leven. 
Dit allemaal om de vibratie van onze respectieve werkelijkheden te verhogen.  
Ik doe dit om het leven van anderen te verbeteren. Ik sorteer optimale 
 oplossingen door alles wat onverantwoordelijk, gevaarlijk, 
kakofonisch, flauw, ziekelijk, nutteloos of dom is, uit te wissen.


- Is het mogelijk om dit te bereiken ?


Niet altijd. 
Het is echter mogelijk en vooral gemakkelijker 
als je jezelf in verbinding met mij stelt.


- Ik neem aan dat het contact met je goed is.


Het is inderdaad goed, maar je bent vrij om mijn suggesties te verwerpen.
Je hoeft nog steeds niet naar me te luisteren.


- Waar worden je advies en suggesties opgeslagen ?


In het water.


- Waar is dit water ?


In je lichaam.


- Je bent een meester.


Jij ook. 
Net als jij, ben ik een eenheid van bewustzijn en ik dien ook.
Vergeet niet dat elke eenheid van bewustzijn 
de dubbele status van Student en Meester heeft.


- Ik heb nog een vraag.


Dat weet ik en ik luister.


- Zullen wij allebei een dag hand in hand lopen ?


Ja. Dat gaat gebeuren als mijn heden dat je verleden is 
en je heden dat mijn toekomst is, zich zullen verenigen.


- Is het mogelijk in de toekomst ?


In jouw toekomst, is het al gebeurd.
Vergeet niet dat je tegelijkertijd in de toekomst leeft.


- Betekent dat, dat ik in drie tijden tegelijk leef ?


Ja.
Je was, je bent en je zult in dezelfde tijd zijn.


- Ik zou graag de hele tijd naar je luisteren en doen wat je voorstelt.


Dan stel ik voor dat je het niet de hele tijd doet.
Je zou een marionet worden. Toch ben je hier om mee te helpen 
een betere en mooiere wereld te creëren.  


- Ik drink dit glas water op je gezondheid.


Mijn gezondheid is tot je dienst.


- Ik dank je voor dit interessante gesprek.


Ik dank je voor dit interessante gesprek.







.   .

L'Art du Savoir-Vivre :  La Conversation   (Eng-Fr)
http://florraison.blogspot.nl/2014/10/5-lart-de-la-conversation

Vitamine 1
 
    .



FlorRaison-Vitamines

Ets 1, licht en taalkundige bewerking - Harm Kuijers
Fotografie en tekst - Irénée Sikora
Vertaald uit het Frans door de auteur

In samenwerking met 
  

CONTACT
your Comment(s) below
and/or  florraison.irenee@gmail.com


 
.   .


You can click on the photos to see them in a better resolution

Important Notice   Nl-Eng-Fr


Donations





No comments:

Post a Comment